• Home »
  • Blog »
  • Какво представлява колагенът - част втора

Какво представлява колагенът - част втора

13 August 2016
Какво представлява колагенът - част втора

Какво представлява колагенът? 

 

 

В първа част на статията ни "Какво представлява колагенът", основната ни цел беше да ви запознаем с колагена и неговата същност. В настоящата, бихме искали да акцентираме върху ползите, които колагенът носи за нашето тяло като основен структурен протеин.

 

 

Вече изяснихме факта, че съществуват три основни типа колаген - съответно колаген тип 1, 2 и 3. Нека, според типа, да обособим ползите от всеки един от тях и да ви насочим към източниците, от които, по естествен начин, бихте могли да си го набавите.

 

 

Колаген тип 1 и 3 за красива кожа, коса и нокти

 

 

Колаген тип 1 и 3 са обособени от дерматолозите в една група, която отговаря за еластичността на кожата и здравината на нашите нокти и коса. Интересен факт е, че колаген тип 1 е по-здрав и по-устойчив дори от стоманата!

 

 

  •  Ползи от колаген тип 1 и 3

 

Когато говорим за красота, колаген тип 1 и 3 са основен фактор, за да имаме здрави кожа, коса и нокти. Тези два типа - колаген тип 1 и 3 - отговарят за регенерацията на клетките. Снабдяват ги също и с необходимите им вещества (хранителни и тези, които участват в хидратацията на кожата). По този начин колагенът запазва младостта на кожата.

 

 

 

Колаген тип 2 - колаген за здрави стави и кости
 

  • Ползи от колаген тип 2 за стави

 

Човешките стави, хрущяли, а също и междупрешленни дискове са изградени от колаген тип 2, хиалуронова киселина, глюкозамин и хондроитин. Те са отговорни за снабдяването на хрущяла с необходимите му вещества, а също и за изграждането на новата хрущялна тъкан в нашето тяло. Богат на протеини, колагенът тип 2 е в основата на забавянето на остеопорозата и процесите, свързани с нея. Не на последно място, на него дължим и намаляването на болката и дискомфорта при различни ставни заболявания.

 

Запознавайки ви с множеството ползи на колаген тип 2, важно е да знаете, че приеман в нормални дози (по указание), той е абсолютно безвреден за вас и вашето тяло!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Източници на колаген тип 1 и 3 и колаген тип 2
 

Колаген (и от трите типа) може да бъде набавен от редица хранителни групи. Най-високо съдържание на незаменимия за организма ни протеин, има в следните хранителни групи:

 

  • Риба ( в частност сьомга) и морски дарове
  • Зеленслистни зеленчуци
  • Домати, моркови, червени чушки, бяло зеле
  • Цитрусови (портокали, мандарини) и горски (малини, къпини, ягоди, боровинки) плодове, райска ябълка, кайсии, банани (или плодовете, които са с високо съдържание на калий и витамин С)
  • Тиквени семки, овесени ядки – те не съдържат колаген, но минералите, които съдържат, благоприятстват неговото усвояване от организма

 

Имайте предвид, че тези храни е препоръчително да бъдат част от ежедневното ви меню, но те, в никакъв случай, не са достатъчни, за да набавите на тялото си необходимите количества колаген. Задължително е да се ориентирате към неговия допълнителен прием като самостоятелна хранителна добавка - под формата на колаген за пиене или колаген на капсули!

 

Сред храните, които значително намаляват способността на нашето тяло да усвоява колагена, челна позиция заемат всички преработени и вакуумирани храни. Ето защо, тяхната консумация трябва да бъде сведена до абсолютен минимум.

 

 

Симптоми при дефицит на колаген
 

  • Косопад и „цъфтеж“ на косъма
  • Нарушения в зрението
  • Нарушения в храносмилателната система (запек)
  • Проблеми с бронхите
  • Занижена костна плътност – сериозна предпоставка за развитие на остеопороза при жените
  • Загуба на мускулна тъкан – това неминуемо води до спад в метаболизма, което е предпоставка за повишаване на телесното тегло (всеизвестен факт е, че мускулите са тези , които засилват метаболизма на човешкото тяло и следователно – с колкото по-малко мускулна тъкан разполага нашият организъм, толкова по-забавен е неговият метаболизъм)
  • Влошено състояние на кожата – загуба на еластичност, в следствие, което се наблюдава отпусналост и поява на бръчки

 

 

За кого е подходящ приема на колагенът?
 

На този въпрос, правилният отговор би бил – за всички, независимо от пола и възрастта. Все пак, има няколко групи, за които колагенът е не просто препоръчителен като хранителна добавка, а задължителен. В това число влизат:

 

  • Всички лица, които се занимават активно със спорт
  • Всички лица (мъже и жени) на средно 40-годишна възраст
  • Дамите, които навлизат в менопауза
  • Лицата, които страдат от артрит или артроза

 

Надяваме се с информацията, която ви поднесохме (синтезирано) относно ползите на колагена, да сте разбрали колко важно е да не подминавате тази жизненоважна съставка за човешкия организъм и да си я набавяте ежедневно, за да получава вашето тяло всичко необходимо, за да бъде здраво.

 

Не забравяйте - когато тялото е здраво, то ви се отблагодарява с красота!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Красивата кожа не е даденост – всеки ден трябва да полагаме грижи за нея. Добра хидратация, нужните хранителни вещества, слънцезащита и качествени продукти за подхранване са необходими, за да се радвате на здрава и красива кожа.

read more

Мислиш си, че си болен от нещо и бързаш да посетиш лекаря си за консултация. Преди да го направиш, обаче, прочети това. Голяма част от тези проблеми се дължат на токсините в тялото ти. Тези малки вредители, които приемаш, когато се храниш с вредна храна и дори когато дишаш замърсения въздух навън, могат лесно да нарушат ежедневния ти ритъм и да се превърнат във враг номер едно за щастливия ти живот. В този случай, единственото, от което имаш нужда, се крие в една думичка: детоксикация.

read more

Над 75% от колагена в тялото е колаген тип 1 и 3, който изгражда съединителната тъкан, кожата, косата, ноктите, кръвоносните съдове и сухожилията. Колаген тип 2 се съдържа основно в ставния хрущял и изгражда ставните връзки.

read more