Вкусни рецепти, с които да разнообразите своята диета!

13 януари 2017
Вкусни рецепти, с които да разнообразите своята диета!

Коя е храната за нашите мускули?

 

Хубавата фигура е резултат от комплексни усилия и постоянство. От най-голямо значение е хранителният режим, към който се придържаме. 80% от нашите резултати се определят този фактор. 20% са отделени на физическата активност и съня.

 

За да постигаме максимално добри резултати и да се чувстваме тонизирани и енергични, организмът ни трябва да работи на пълни обороти, т.е. мускулите ни да гункционират правилно. За целта те трябва да се поддържат! Именно от количеството мускулна маса в нашето тяло се определя скоростта на нашия метаболизъм.

 

Хубавата фигура е резултат от комплексни усилия и постоянство. От най-голямо значение е хранителният режим, към който се придържаме. 80% от нашите резултати се определят този фактор. 20% са отделени на физическата активност и съня.

 

За да постигаме максимално добри резултати и да се чувстваме тонизирани и енергични, организмът ни трябва да работи на пълни обороти, т.е. мускулите ни да гункционират правилно. За целта те трябва да се поддържат! Именно от количеството мускулна маса в нашето тяло се определя скоростта на нашия метаболизъм.

 

Коя е храната за нашите мускули? Това е протеинът. Той се съдържа във всики животински меса, яйца, млечните продукти, рибата и морските дарове. В по-малки количества може да бъде открит в бобовите растения. Ако сте били на хранителен режим, със сигурност сте запознати с цялата тази информация. Спазването на хранителен режим е една не особено лека задача за повечето хора. Причината за това е в еднообразието на хранителни продукти и разнообразието на изкушения, които влизат в противовес с всички правила за здравословно хранене. Друг фактор, който не е за подценяване, е цената на продуктите. Рибата и месото не са сред най-евтините продукти на пазара.

 

В днешната ни статия бихме искали да ви поднесем решение за гореизброените препятствия, които сякаш ви спъват всеки път, когато решите да се придържате към здравословна диета с по-концентриран прием на протеини. В какво се изразява то?

 

 

Суроватъчен протеин изолат с колаген – добрият помощник при всеки хранителен режим

 

 

Точно така! Суроватъчният протеин изолат може да ви избави от всички проблеми, които срещате по пътя към перфектното тяло! Как? От една страна, една доза протеин на прах е значително по-евтина от порция ястие (без знаение какво!). Тя осигурява абсолютно същото чувство на ситост, освен това задоволява и вкусовите ви рецептори. Разбира се, не мислете, че ще ви караме да се храните с прах! В никакъв случай! Ще ви предложим няколко рецепти, в които „главен герой“ е протеинът на прах!

 

 

 

Протеинови мъфини

 

 

Мъфини! Да, можете да консумирате мъфини и това да не се отрази по никакъв начин негативно върху вашата осанка. Те могат да бъдат здравословна храна, когато съдържат правилните съставки, замествайки захарта, нездравословните масла и бялото брашно с други, подходящи заместители. Може да направите мъфините си в къщи като заместите бялата захар и бялото пшеничено брашно с 1-2 лъжички протеин на прах. Използвайте толкова лъжички протеин, колкото бихте сложили брашно или равно количество протеин и ленено брашно или овесени ядки или натрошени сурови ядки (вие решавате, направете си го да ви бъде вкусно!). За да намалите количеството захар в една рецепта – заменете я с пюрирани плодове – например намачкани банани, ябълки, круши, фурми, стафиди и др. Има много възможности, които могат да осигурят естествена сладост на рецептата (бихте могли да използвате мед или стевия). Имайте предвид, че така приготвена, рецептата може да има малко по-различна текстура, отколкото в традиционната рецепта, но въпреки това няма да бъдат по-малко вкусни.

 

 

 

Протеинови вафли

 

 

Вафлите са безспорно изкушение, което нерядко съсипва всеки хранителен режим, целящ редукция на мазнините. Перфектно решение за този проблем са протеиновите вафли. Как да си ги направите? Смесете една лъжица протеин на прах с 1 яйце (или 2 супени лъжици фъстъчено или бадемово масло) и щипка хлебна сода. Намажете съда, в който ще го приготвите с мазнина, изсипете консистенцията и гответе в продължение на 3-4 минути. Можете да ги консумирате с пресни плодове, да ги поръсите с канела или да ги намажете с пюре от плодове. Ако сладостта не ви е достатъчна, добавете 1 с.л. мед. Можете да използвате като добавка – какао, сурови ядки и сушени плодове!

 

 

 

Протеинова торта в чаша

 

 

Ето как да си я направите: Смесете 1 мерителна лъжичка суроватъчен протеин на прах, 1 супена лъжица какао, няколко грама стевия, канела, щипка бакпулвер и 2 супени лъжици кокосово или ленено брашно в една купа. Разбъркайте добре. Добавете ¼ чаша бадемово или соево мляко, 1 супена лъжица фъстъчено или бадемово масло по избор и отново разбъркайте, докато придобие консистенцията на крем. Намажете чашата с мазнина, за да не се залепи сместа и я изсипете вътре. Пригответе десерта в микровълнова фурна за около 2 минути.

 

 

 

Протеинов сладолед

 

 

Изключително лесна за изпълнение рецепта! Смесете 400гр кисело мляко с 2 дози суроватъчен протеин. Можете да добавите плодове или ядки по ваш вкус. Сушените плодове са също прекрасна алтернатива. Изсипете сместа в няколко купички и замразете! Вкусът е повече от впечатляващ! Със същия успех можете да си приготвите и обикновен крем за следобедната ви закуска. Използвайте равни количества кисело мляко и обезсолена извара (напр. По 150гр. всяко) и смесете с 1 доза суроватъчен протеин! Ако сте избрали този с вкус на белгийски шоколад – добавете ядки за по-наситен вкус. Ако вашият избор е френската ванилия – то пресните или сушени плодове са чудесна опция, с която да обогатите текстурата на вашия протеинов крем.

 

 

 

Протеинов чиа пудинг

 

 

Смесете 150ml бадемово/ соево или обикновено прясно мляко с 1 доза суроватъчен протеин на прах! Добавете 30гр. чиа семена и 1ч.л. мед. Оставете сместа да престои 30-40 мин, за да може чиа семената да набъбнат достатъчно и сместа да се сгъсти! Резултатът е изключителен! Като добавки отново можете да използвате ядки, сушпени плодове, канела, какао, ванилия и всичко, което би ви доставило удоволствие!

 

 

 

Протеинови палачинки

 

 

Протеиновите палачинки са може би любимата храна за повечето хора, които се придържат към високопротеинов хранителен режим. Причината е, че са изключително вкусни и лесни за приготвяне. За да си направите няколко палачинки (в зависимост от размера на тефлоновия тиган, който използвате), са ви необходими 2 яйца, 1 доза суроватъчен протеин на прах, 5-6 с.л. овесени ядки или овесени трици и няколко с.л. ядково/прясно мляко. Гъстотата следва да бъде като тази за обикновена палачинка. Печете на тефлонов тиган на умерена температура до готовност. Можете да гарнирате това здравословно изкушение с крем на протеинова основа! Смесете 1с.л. кисело мляко с 1с.л. извара и 1/3 доза протеин. Разбъркайте до получаването на гъст крем, с който да намажете вече готовата палачинка.

 

 

 

Протеинови шейкове

 

 

Приготвянето на протеинови шейкове е изключително широкообхватно! Базисните продукти са бадемово/соево/прясно мляко и 1 доза суроватъчен протеин на прах. Двете съставки се блендират! Ако искате да ободатите рецептата откъм макронутриенти и витамини – експериментирайте! Добавете банан или горски плодове, какао, ванилия или канела! Вкусът е мек, сладък, а това, че ще бъдете сити е повече от сигурно! Най-хубавото е, че няма да ви стане тежко и ще бъдете енергични и активни! Виждате колко лесно би могло да се придържате към здравословен хранителен режим. Менюто ви може да бъде изключително богато без да се налага да правите компромис със своята фигура. А кои са вашите любими рецепти със суроватъчен протеин на прах?

Красотата е нещо абстрактно, което за всеки човек може да изглежда по различен начин. Някои виждат красотата в хубава кожа и добре поддържана коса, други оценяват и грижата за ръцете и маникюра, а трети обръщат най-голямо внимание на облеклото.

прочети още

Красивата кожа не е даденост – всеки ден трябва да полагаме грижи за нея. Добра хидратация, нужните хранителни вещества, слънцезащита и качествени продукти за подхранване са необходими, за да се радвате на здрава и красива кожа.

прочети още

Мислиш си, че си болен от нещо и бързаш да посетиш лекаря си за консултация. Преди да го направиш, обаче, прочети това. Голяма част от тези проблеми се дължат на токсините в тялото ти.

прочети още